4 juli 2008 - Resedagbok, Tarrytown NY, Dag 13

Idag är det Independence Day här så vi förväntade oss värsta spektaklet. Det var dock lugnare än vanligt överallt, det enda vi såg var några små raketer när vi kom tillbaka till Tarrytown från Manhattan. Vi spenderade dagen i Central Park och hade picknick med såpbubblor, en minifotboll och korsord. Efteråt hade vi tänkt gå till Battery Park eller något och se på fyrverkerierna men det regnade så vi åkte tillbaka till skolan istället.

Jag och Carita har nu blivit uppflyttade till nivå sju (advanced) vilket känns väldigt kul för det är näst högsta. Och så kommer vi få en superbra lärare som påminner om Pehr Ågårdh (om någon som läser här vet vem han är) med extremt långa utläggningar om precis vad som helst. Och eftersom att jag alltid ifrågasätter vad folk säger är jag redan en favoritelev.

Annars är jag lite trött på den här skolan, om jag skulle ha varit här i ett år skulle jag ha blivit lite smått tokig. Ingen vet någonsin någonting och de säger alltid åt en att komma tillbaka och fråga senare när den eller den är där. Och när en då kommer säger denna person att hen inte alls har ansvar för det där och att vi måste prata med någon annan. De har dessutom noll koll på elevhemmet, saker (en bokhylla här, en garderob där, galgar, adapters, m.m.) saknas från rummen och i de flesta duschar är krokarna borta vilket gör att ytterst få går att använda om en inte vill lägga kläderna på golvet så att de blir helt blöta. De har en bowlinghall i gymmet  men den går inte att använda för den gick sönder för flera år sedan, när en ska använda tvättmaskinerna måste en köpa ett kort och maskinen för detta är konstant trasig vilket gör att en får släpa ner kläderna till stan och tvätta där istället osv.
Det är tur att det bara handlar om fyra veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0