30 juni 2008 - Resedagbok, Tarrytown NY, dag 8

Idag har jag hemlängtan. Jag saknar att vakna mitt i natten och direkt kunna se vad klockan är, jag saknar att kunna sitta ner på en toalett utan att behöva lägga papper på den först, jag saknar min säng, jag saknar min iMac, jag saknar min gitarr och att träna sångteknik, jag saknar att sitta och stirra på min bokhylla och le åt alla bra böcker jag äger.
Jag saknar att diskutera saker med Ylva och känna att hon förstår vad jag pratar om, jag saknar att snacka skit med henne och de andra tjejerna, jag saknar att titta på när Mattias skrattar åt att jag tror att jag är intelligentare än alla andra, jag saknar att titta på när Björn lyser upp varenda rum han kommer in i, jag saknar att se Ejnar göra saker han är bra på (dvs. allt), jag saknar att äta Håkanmat och försöka diskutera med honom på en vettig nivå.

Och mest av allt saknar jag mamma och att ha tid att berätta allting för henne istället för att behöva komprimera ner det i korta msn-konversationer. Jag ska aldrig bo utomlands, jag måste kunna ringa mamma varje dag och berätta alla detaljer om allting för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0