18 juli 2008 - Resedagbok, Tarrytown NY, dag 26

Idag var det dags för att ta avsked av Manhattan. Det kändes lite jobbigt, nästan varenda gång jag är där blir jag helt förstummad av hur rätt det känns, som om jag hör hemma där fullständigt och som om det är mitt rätta element. Jag har aldrig varit i en stad som fått mig att känna så förut, även om det funnits städer som jag tyckt om väldigt mycket. Så trots att jag redan innan jag åkte hit bestämt mig för att jag absolut inte skulle köpa någon I love NY-tröja var det precis vad jag gjorde. Och så köpte jag en tavla med fem bilder på Manhattan, en från Brooklyn Bridge, en i Central Park, en på Times Square, en på en Broadway-gatuskylt och en på Manhattan från Hudson River mitt i natten. Mitt rum är i och för sig överfyllt av kent överallt men någonstans ska den väl få plats.

Vi ägnade eftermiddagen åt en del affärer och vad vi trodde var The Museum of Natural History men egentligen var The American Society-museum, eller något liknande. Vi insåg detta ganska snart och när vi kom ut såg vi Natural History-museet precis bredvid, på andra sidan gatan. Oerhört irriterande för de andra var inte så pepp på att gå dit och betala igen men jag hade verkligen velat se hästutställningen där.
Vi åt på en helt okej italiensk restaurang och vandrade sedan runt lite på Times Square när mörkret föll på. Det är lite magiskt med alla ljusen och människorna och de höga byggnaderna.

Nu är det dags att försöka få lite sömn innan jag måste gå upp igen. Men min plan är att inte sova för mycket i natt så att jag har lättare att sova på planet imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0