10 juli 2008 - Resedagbok, Tarrytown NY, dag 18

Maten här är för näringsfattig och min kropp börjar protestera. Restless legs-symptom, vilket jag inte haft de senaste månaderna, uppstår ganska frekvent och när jag reser mig upp blir jag ibland yr. Båda dessa symptom ska, enligt diverse internetsidor, bero på järnbrist vilket jag säkert kan tänkas ha. Senast jag hade problem med det köpte jag vitamintabletter och då försvann symptomen så det är precis vad jag gjort idag. Vi får väl se om det hjälper.
Mitt låga blodsocker, eller snarare vad jag tror är lågt blodsocker, visar sig mycket tydligare än det vanligen gör och efter lite googlande inser jag att det verkligen inte är konstigt med tanke på att lågt blodsocker bland annat kan uppstå på grund av för sockerrik mat. Frukosten som hemma består av knäckebröd, hemmagjord müsli och sockerfri fil är här en bagel gjord på vitt bröd, flingor med russin där en kan se sockret och alldeles för sötsmakande yoghurt. Inte för att jag är på semester och vill unna mig saker utan därför att det är det nyttigaste jag kan hitta vid frukostbuffén. Det är inte konstigt att jag sällan känner mig ordentligt mätt och att jag efter en timme börjar känna händerna skaka av blodsockerfall. Och vad ska jag göra åt det? Frukt, kakor och godis kommer endast göra saken värre men det är också det enda jag kan ha på rummet eftersom att jag inte har något kylskåp.
Jag får helt enkelt hoppas att vitamintabletterna hjälper lite och stå ut ett tag till.

I övrigt trivs jag dock ganska bra. Jag har i och för sig ganska mycket hemlängtan varje dag och jag skulle definitivt inte vilja förlänga min vistelse här men en vecka och två dagar till står jag definitivt ut och jag kommer säkert att uppleva massor av roliga saker under tiden.
Igår var vi på Woodbury Common's, en outlet här i närheten, och shoppade ganska rejält och idag åkte vi in till Manhattan och shoppade lite till (vilket kanske inte riktigt var meningen men ibland får en helt enkelt ge upp inför låga priser och bra tillfällen).
Imorgon åker jag, Anna och Carita till Toronto med skolan och där kommer vi att vara tills på söndag eftermiddag. Vi ska se Niagarafallen och få någon slags tur i staden och lite så, om jag förstått saken rätt. Det blir säkerligen trevligt, jag har aldrig varit i Canada och även om jag faktiskt älskar Manhattan så börjar det bli uttjatat att åka dit tre-fyra gånger i veckan.

Lektionerna har dessutom blivit mycket mer givande sedan vi blev flyttade till nivå sju. Varje lektion ägnas åt fascinerande diskussioner på en intellektuell nivå och läraren är fenomenal på att blanda humor med allvar. Han skulle till och med platsa på Mega och det är det definitivt inte många som gör. Jag är dock stressad över att jag fick ha honom så kort tid för jag tror att han har mycket kunskap att ge mig och två veckor går fort.

Nu ska jag packa det sista inför morgondagen och sedan gå och lägga mig innan jag avlider av hunger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0