16 november 2007 - kritik och anonymitet

När jag loggade in möttes jag av följande, oerhört underhållande kommentar: "seriöst, du har den mest tråkiga och dryga bloggen jag någonsin kommit till och jag tänker nog aldrig mer läsa den." undertecknad av "hemlig".
Seriöst, jag bryr mig skitmycket om vad någon som inte vågar stå för sina åsikter tycker.
Hade det inte varit för att kommentaren fick mig att skratta högt skulle jag inte ha brytt mig om att kommentera tillbaka men nu kände jag mig bara tvungen att dela med mig.

Jag finner det intressant, det här att människor har ett behov av att kritisera varandra på ett så fullständigt okonstruktivt sätt men att göra det anonymt ger det verkligen en så total patetik att det blir helt obegripligt. Uttalandet, som hade kunnat såra med rätt ord och av rätt person, förlorar hela sin tyngd så totalt att det antagligen var ett fullständigt slöseri med tid (eftersom att jag antar att personen ifråga var ute efter att trycka ner).
Ska man göra något tycker jag att man ska göra det ordentligt, annars kan man lika gärna strunta i det. Vill man ta det ännu längre kan man dessutom utmana sig själv och försöka hjälpa någon. Jag är fullständigt öppen för förslag på förbättringar så denna hemlighetsfulla person (vars identitet jag anar) är varmt välkommen att dela med sig av mer exakt vad det är som är tråkigt och drygt, om hen nu skulle få för sig att läsa igen. Dessvärre är det här, som ni säkert märker inget jag lägger ner så väldigt mycket tid på och därför kan jag verkligen inte lova något då jag är ganska upptagen av att skriva seriösa skolarbeten som ger mig betyg istället.


Kommentarer
Postat av: Daniel (i din klass)

Hallå!
Skit vad du skriver bra och formellt!
Tyvärr så har jag inte den tiden jag skulle vilja ha för att kunna luta mig tillbaka och läsa något så här välskrivet!
Cya in school!

2007-11-24 @ 22:45:04
Postat av: Kirsten.

jag tycker om din blogg. synd bara att den inte updateras så ofta.

2008-04-05 @ 19:14:06
URL: http://havetolive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0