6 april 2007 - klädöverflöd

Trots att hon just kommit hem efter en lång dag på jobbet kläckte min mamma igår ur sig en lite obekväm slutsats. Nämligen att om man har 36 stycken tröjor hinner man använda varje plagg ungefär tio gånger per år. Tio gånger per år för en enda tröja tycker jag låter ganska lite men jag vågar knappt fundera över hur få gånger jag hinner använda mina kläder med tanke på hur överfyllda mina tre garderober och nio byrålådor är.
Nåja, får man nu ett studiebidrag varje månad är det väl lika bra att använda det till något roligt, inte sant?

Kommentarer
Postat av: jag

gud vad snyggt du har designat din blogg ! hur lyckas du med det?

2007-04-07 @ 16:03:41
Postat av: Susan

Men om man byter kläder flera gånger per dag så hinner man ju använda dem mer? Fram för fler klädbyten alltså - en förmiddagsoutfit, byte till lunch, en ny framåt eftermiddagen och sedan en kvällsvariant. :)

2007-04-25 @ 14:54:56
Postat av: Dallih

Men man kan kanske lägga studiebidraget på annat än kläder? 9 byrålådor, det där är bara sjukt! haha.

2008-08-30 @ 15:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0